După ce Gândul a dezvăluit, în exclusivitate, implicarea primarului general Nicușor Dan în activitatea Poliției Locale a Municipiului București, edilul impunând, practic, o amendă de 35 de milioane euro în cazul „IOR”, apar noi informații care devoalează controverse majore în ceea ce privește activitatea Poliției Locale, de data aceasta cu accent pe Sectorul 2 al Capitalei.
Problemele de la „vârful piramidei” Poliției Locale București se răsfrâng și la alte niveluri, iar dezvăluirile Gândul nu au rămas fără urmări.
Sursele Gândul dezvăluie, acum, că la nivelul Poliției Locale a Sectorului 2 s-ar fi instalat o „stare de teamă și teroare”, responsabilii fiind cei care coordonează, din funcții de conducere exercitate temporar, activitatea instituției.
„În luna august a anului trecut a intervenit o schimbare de conducere la Poliția Locală a Sectorului 2. A venit Adrian Angheluș, fost șef al Secției 23, ulterior la Secția 8 de Poliție. Este fost ofițer MAI, pensionat. De atunci s-a instalat o stare de teamă și teroare la nivelul instituției.
La o lună după numire, Adrian Angheluș l-a adus pe Claudiu Țupulan, tot ofițer în rezervă, implicat în scandalul legat de plagiat la doctorat la Academia de Poliție. A fost, de altfel, șeful școlii doctorale de la Academia de Poliție.
Claudiu Țupulan, directorul Direcției Juridice, a fost adus pe un post de consilier Serviciu Corp Control. Acest serviciu pare a fi fost creat special pentru ofițeri pensionari, pentru că tot acolo a fost adus și Adrian Mocanu, de la Poliția Sectorului 1”,au declarat sursele Gândul, în exclusivitate.
Dincolo de aceste acuzații, însă, au răsărit numeroase semne de întrebare legate de presupuse nereguli în desfășurarea activității la Poliția Locală a Sectorului 2, iar răspunsurile se lasă, încă, așteptate.
Gândul prezintă, în exclusivitate, un prim episod care este focalizat pe un controversat contract încheiat de Poliția Sectorului 2 cu o firmă care execută mobilier la comandă, fiind vorba despre achiziționarea/repararea de mobilier pentru birourile a doi dintre directorii instituției.
Gândul a solicitat și explicații referitoare la acest contract, adresându-i directorului general al Poliției Locale Sector – în data de 2 aprilie 2024 – câteva întrebări punctuale. Până acum, Serviciul Relații Publice și Registratură din cadrul Poliției Locale Sector 2 a confirmat – în data de 2 aprilie 2024 – primirea adresei.
„Vă mulțumim pentru sesizarea adresată Poliției Locale Sector 2! Vă informăm că datele dvs. cu caracter personal vor fi prelucrate și stocate în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE)2016/679 GDPR”, au transmis reprezentanții Poliției Locale Sector 2.
În exclusivitate pentru Gândul, surse din Poliția Locală a Sectorului 2 au explicat și „mecanismul” prin care prevederile Ordonanței de Urgență (OUG) nr. 34/2023 ar fi fost evitate de conducerea instituției pentru ca birourile a doi dintre directori să fie remobilate ”după Neckermann”. Privilegiații ar fi Claudiu Țupulan, directorul juridic al instituției, și Adrian Toma, director la Direcția Circulație.
„Un exemplu clar de abuz la Poliția Locală a Sectorului îl reprezintă mobilarea a două birouri. În ele își desfășoară activitatea Claudiu Țupulan, directorul juridic al insituției, și Adrian Toma, director la Direcția Circulație. Adrian Toma a venit la Poliția Locală Sector 2 pe «filiera» ADP, pentru că tatăl acestuia a fost foarte mulți ani șef la ADP. Din agent de stradă, Adrian Toma s-a metamorfozat în directorul Direcției Circulație, pus de Adrian Angheluș, directorul general.
Au dat comandă și au făcut mobilier pentru aceste două birouri, pentru ca domnii directori să se simtă confortabil, asta într-o perioadă în care este interzisă, prin lege, achiziția de birouri, respectiv de mobilier.
Numai că ce au făcut? Au emis niște facturi pentru niște sume foarte mari, dar pe… reparații mobilier. Astfel, s-au emis facturi – 70 de balamale, sute de metri de cant etc. Cei responsabili, evident, au refuzat să semneze pentru a da bun de plată și CFP (n.red. – control financiar preventiv). Facturile au fost anulate, au fost făcute altele, iar ultima factură este pe 74 de blaturi, 1.000 m de cant etc”, au declarat sursele Gândul.
Potrivit ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr. 34 / 12 mai 2023, privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, articolul III menționează că:
(1) În anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, autorităților și instituțiilor publice, indiferent de modul de finanțare și subordonare, inclusiv activităților finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă acestea, li se interzice achiziționarea, preluarea în leasing sau închirierea de:
b) mobilier și aparatură birotică, așa cum sunt prevăzute în grupa 3 „Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale“, subgrupele 3.1. „Mobilier“ și 3.2. „Aparatură birotică“ din cadrul Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, precum și obiecte de inventar de natura acestora, în scopul dotării spațiilor cu destinația de birou.
Potrivit informațiilor obținute de Gândul, nota de fundamentare aferentă acestui contract precizează că este vorba despre reparații pentru cele două birouri, numai că – la sosirea facturilor – fiind cantități nejustificate de materiale, situația se precipită.
Astfel, sursele Gândul au dezvăluit că „au fost anulate de două ori facturile, deoarece s-a refuzat avizarea sumelor”
„Materialele din facturi s-au modificat, la fel și valorile. Directorul Direcției Control – Tănăsescu Daiana Tănăsescu – refuză să dea bun de plată și renunță, între timp, și la această responsabilitate, probabil din cauza refuzului de a semna. Responsabilul CFP – Mihaela Mircea – refuză să dea viză, la ambele serii de facturi, motiv pentru care se creează o stare de nemulțumire la nivelul conducerii Poliției Locale Sector 2”, au mai precizat sursele Gândul, acestea spunând, totodată, că „responsabilii pentru acest contract ilegal sunt Petre Valentin – achiziții, șefa Serviciului Logistică – Klara Junc – și directorul general Adrian Angheluș”.
„La refuzul celei de-a doua plăți, directorul juridic Claudiu Țupulan afirmă că el a plătit personal o parte din valoarea mobilierului din biroul său, în valoare de 10.000 lei. De la venirea noii conduceri (n.red. – a Poliției Locale Sector 2), directorul Petre Petre, care e asociat și administrator la firma Mob Design, este mai mereu prezent în instituție, semn că se cunoaște cu actuala conducere, respectiv Adrian Angheluș și Claudiu Țupulan. Petre Petre este și cel care, prin intermediul firmei sale, a redecorat holul central, în luna septembrie a anului 2023, și a adus cele 2 oglinzi uriașe pe care scrie «Poliția Locală Sector 2», postate la intrarea în instituție”, au mai declarat sursele Gândul, în exclusivitate.
Sursele Gândul au mai precizat că un mare semn de întrebare ar fi apărut în momentul în care s-a constatat că au fost menționate foarte multe „elemente de reparații”, iar legăturile dintre firma care execută mobilier la comandă și conducerea Poliției Locale Sector 2 par a fi foarte strânse.
„Semnarea unor astfel de facturi se refuză și acum… Nu poți, pentru două spații de birouri, să ai o sumă atât de mare și atât de multe elemente de reparații.
Sau poate că ne explicăm asta dacă luăm în calcul faptul că firma Mob Design, din Sectorul 2 al Capitalei, este deținută de domnul Petre Petre, iar acesta este… nașul directorului general adjunct, Liviu Ciobanu.
Mai mult, Liviu Ciobanu este numit pe funcție, o exercită temporar, așa cum se întâmplă și în cazul directorului juridic Claudiu Țupulan, dar și în cazul directorului general Adrian Angheluș, care exercită temporar această funcție, așa cum se precizează pe site-ul instituției.
Tot pe această filieră, Petre Petre de la Mob Design și-a angajat și fiica la Poliția Locală a Sectorului 2. Alexandra Ghiță, fostă Petre, a fost angajată exact în subordinea finului, atunci când Liviu Ciobanu era la Ordine Publică. Bineînțeles, se pune întrebarea firească dacă aceste contracte sunt date absolut întâmplător...”, au dezvăluit sursele Gândul, în exclusivitate.
Citește și: